سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله موفقیت

هان ! دشمنی با یکدیگر، زداینده است .مقصودم زداینده مو نیست، که زداینده دین است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

از: فرامرزمیرشکار  شنبه 85/2/30  ساعت 2:32 صبح  

رنگهای شفابخش

در زندگی مسایلی وجود دارند که شاید از فرط عادی بودن , غالب افراد به آن ها توجه لازم نشان ندهند . رنگ هایی که ما در اطراف خود می بینیم یکی از آن هاست . هیچ تصور کرده اید که اگر دنیا سیاه و سفید بود چه پیش می آمد؟ محیط زندگی مان چقدر غم انگیز و خسته کننده و سرد به نظر می رسید؟ دنیای سراسر قرمز را چگونه تصور می کنید ؟آیا خشونت آمیز احساس نمی شد ؟ به طور کلی آیا دنیایی تک رنگ کسل کننده نیست ؟ رنگ پیراهن , تختخواب , مبل و اثاثیه و دیوارهای اتاق خواب تان تا چه حد برای تان اهمیت دارند ؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که رنگ دیوارهای اتاق خواب تان را تغییر دهید و آن جا را برای خود محلی آرامش بخش سازید؟ یا اتاق کار خود را به محلی سرشار از هیجان و تحرک تبدیل کنید؟

در پوشیدن لباس ها چه اندازه تحت تأثیر رنگ ها هستید ؟ آیا از آن دسته افرادی هستید که رنگهای مد روز را انتخاب می کنید یا جزو کسانی هستید که رنگ ها را با حالات روحی تان در آن روز تطبیق می دهید ؟ شاید تا به حال برای بسیاری از شما و همچنین من چنین پرسش های مطرح نشده باشد .

کتاب � رنگ های شفابخش � دربارة یکی از ابتدایی ترین چیزهایی که از روز نخست پیدایش جهان وجود داشته است , یعنی رنگ ها , مسایلی بسیار شگفت انگیز مطرح می کند . تأثیر رنگ ها را در درمان یا کنار آمدنبا برخی از بیماری های کشنده و خطرناک نظیر ایدز , رماتیسم , کم خونی , صرع و بسیاری بیماری های دیگر توضیح می دهد. این مطالب بیان گر این واقعیت است که راه های درمان بیماری به ناچار فقط داروهای شیمیایی گوناگون نیست . بلکه تأثیرات روانی می توانند در درمان آن ها بسیار مؤثر باشند . این رنگ ها هستند که در نگاه اول بیش از هر چیزی تأثیری قوی در ذهن شخص ایجاد می کنند .

گفته های معجزه آفرین این کتاب , و کمی توجه به اطراف می تواند در زندگی ما تأثیر بسزایی داشته باشدو ما را به فردی موفق در جامعه تبدیل کند .

هر چند آثار خانم بتی شاین چندان در ایران شناخته شده نیست , امید است که ترجمه این کتاب گامی باشد در جهت آشنایی مردم پر ذوق و هنرمند ایران , و همچنین این روش درمانی نیز با توفیق رو به رو شود .

در حرکت به سرزمین ناشناخته ها خواستار نظرات یاری رسان تان هستم . بیایید تا با رنگ دادن به دنیای خود و دیگران , تردید را هر چه کم رنگ تر کنیم , ناگفته ها را بر زبان آوریم واز زندگی کردن هراسی به دل راه ندهیم .

کاربرد رنگ ها در شفابخشی خودتان

همیشه پذیرش نظرات جدید دشوار است و دشوارتر از آن کاربرد آن هاست . بنابراین برای این که کار را برای خودتان آسان تر کنید میخواهم از شما خواهش کنم قدم نخست را با مشاهده و تماشای پارک نزدیک خانه بر دارید . شما به اجسامی نیاز خواهید داشت تا بتوانید به عالم هستی متصل شوید . به نظر من برای این منظور چیزی بهتر از یک سبد گل های ابریشمی نیست . لطافت و قدرت نفوذ این رنگ ها برای مبتدیان بسیار مناسب است . زیرا وقتی شما با جرأت و اعتماد با چنیدن رنگ امتحان می کنید, آن ها می توانند به انواع بیش تری از گل ها مربوط شوند. از آن جا که لمس کردن , بخش عمدة فرایند درمان است , لطافت سطح گل های ابریشمی در برنامة شفابخشی تان تأثیر زیادی خواهد داشت .

یکی از رنگ های زیر را انتخاب کنید :

آبی , طلایی , زرد, نارنجی , صورتی , قرمز , بنفش ,ارغوانی , سبز

اگر برای شروع کار فقط می توانید یک گل انتخاب کنید , حتماً رنگ آبی را بر گزینید .

حالا همچنان که به گل های آبی رنگ نگاه می کنید نفس عمیقی بکشید . وقتی احساس کردید آماده اید , نفس خود را به آرامی  و به تدریج رها کنید و به گل بدمید . آن گاه گل آبی را مقابل صورت خود نگاه دارید . در این هنگام احساس خواهید کرد که این رنگ بخشی از وجود شما شده است .

این عمل را سه بار تکرار کنید . سپس همچنان که آن رنگ رادریافت می کنید و آن را جزئی از وجودتان می سازید چشم ها را ببندید

این تجربه را ذره ذره احساس کنیدـ چه رمز توفیق تان در شفایابی از طریق رنگ ها همین است.

همان گل آبی را بردارید .این همان رنگ اصلی شفابخشی است و همیشه و حتی پیش از هر رنگ دیگری در ذهن شما جای می گیرید . جایی آرام پیدا کنید , جایی که بتوانید در آرامش کامل قرار بگیرید . حتماً لازم نیست در منزلتان باشید ؛ هر چند در محیطی آشنا احساس راحتی و امنیت بیشتری خواهید داشت . روی صندلی راحتی بنشینید, سعی کنید در حالتی قرار بگیرید که جریان انرژی بتواند به آسانی در سراسر وجودتان جریان پیدا کند . توجه داشته باشید که این نکته حائز اهمیت است .

فکرتان را به سمت بالا وبه آسمان آبی متمرکز کنید با کم ترین تلاش , سریع ترین سفر را آغاز خواهید کرد . در این هنگام , در تمام وجودتان احساس سبکی می یابید زیرا انرژی جمع شدة وجودتان آزاد می شود . ممکن است همچنین وقتی به ابعاد دیگر متصل می شوید, از رنگ های دیگر نیز تجسمی گذرا به دست آورید . انتظار نداشته باشید که در همان ابتدای کار این رنگ ها را ببینید , اما مطمئن هستید که آن هاوجود دارند. تمام رنگ هایی که ما در این جا و در کرة زمین می بینیم , در واقع تصاویر بازتابیدة ابعاد دیگر هستند . گو این که آلودگی های جو زمین نمی گذارند آن ها را با شکوه و عظمت واقعی خود ببینیم .

تصویر رنگ گل آبی که هنگام بستن چشمان تان در تجسم دارید , کلید ورود به عالم هستی است . شما هر بار که به این قلمرو وارد می شوید جسم تان بنا بر مشکلی که در آن زمان دارید , رنگ مورد نیازش را جذب می کند .

رنگ درمانی نه تنها زندگی شما را تغییر می دهد, بلکه قدرتی به شما خواهد داد که می توانید به دوستان و خانوادة خود کمک کنید همچنین راهی است برای رهایی از حس بیهودگی در مواقعی که یکی از نزدیکان و عزیزان تان رنج می برد . اکنون شما می توانید به آنان کمک کنید


نظرات شما ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

رنگهای شفابخش
ویژگیهای دوست خوب
زندگی را چگون تعریف کنیم؟
ده کلید برای تقویت روحیه

فهرست


3871 :کل بازدید
0 :بازدید امروز
0 :بازدید دیروز

اوقات شرعی


حضور و غیاب


یــــاهـو

درباره خودم


مجله موفقیت
فرامرزمیرشکار
عاشق - امیدوار- پرازتفکر- راحت-ناراحت- جدی - شوخ-بی خیال- دوستدارخدا- درفراراز خدا-عاشق اهل بیت-شرمنده اهل بیت- مثبت منفی- ودر کلام: پارادوکسی

لوگوی خودم


مجله موفقیت

اشتراک


 

طراح قالب